Werken op afspraak

Enkhuizen werkt verder aan haar dienstverlening

Als gemeente willen wij u graag snel en goed helpen. Om onze dienstverlening aan de balie te professionaliseren, hebben we de werkwijze voor het aanvragen van Burgerzaken-producten, zoals een paspoort, rijbewijs of VOG-verklaring verbeterd.

Waarom werken op afspraak?

We willen de bezetting aan de balie beter aan laten sluiten op de vragen van onze inwoners. Daarom werken wij voor Burgerzaken-producten (zoals rijbewijs, VOG-verklaring of paspoort) op afspraak. U kunt zelf online een afspraak maken voor het aanvragen en afhalen van bovenstaande Burgerzaken-producten. Wilt u liever telefonisch een afspraak maken? Dat kan via 14 0228 of (0228) 360100.

Afspraak maken

Voordelen werken op afspraak

Als wij weten wanneer u binnenkomt en welk product u wilt aanvragen of afhalen, zorgen wij ervoor dat de juiste medewerker voor u klaarstaat. Wij kunnen u dan goed en snel helpen. Ook weet u als u binnenkomt dat u gelijk aan de beurt bent.

Wanneer afspraak maken

Het werken op afspraak geldt alleen voor bepaalde Burgerzaken producten, zoals het aanvragen van een paspoort, rijbewijs VOG-verklaring. Daarnaast blijft het mogelijk veel van uw vragen, zoals het doorgeven van uw verhuizing of het aanvragen van een uittreksel, eenvoudig online af te handelen.

Online regelen

Veel zaken kunt u bij de gemeente online aanvragen. Denk bijvoorbeeld aan:

Afspraak wijzigen of afzeggen

We willen het risico op besmetting van het coronavirus zo klein mogelijk houden. Daarom vragen wij u bij verkoudheid, hoesten of koorts pas een afspraak te maken als u weer beter bent. Als u een afspraak gemaakt heeft, krijgt u van ons een e-mail ter bevestiging met informatie wat u moet meenemen naar de afspraak. Ook ontvangt u een afspraaknummer. Dit nummer heeft u ook nodig voor het afzeggen of wijzigen van uw afspraak.

Openingstijden stadskantoor/stadhuis

Tijdens de lockdown zijn we alleen geopend voor inwoners en ondernemers met een afspraak. Kijk hier voor de openingstijden.

Waar moet ik rekening mee houden tijdens mijn bezoek aan het stadskantoor?

  • In het stadskantoor en/of stadhuis bent u verplicht een mondkapje te dragen. Mocht u hieraan niet kunnen voldoen vanwege één van de uitzonderingsregels, zoals vastgesteld door het RIVM, dan dient u aan te tonen dat u onder de wettelijke uitzonderingsregels valt. U bent daarbij natuurlijk niet verplicht uw medische gegevens te laten zien.
  • Bij binnenkomst kunt u uw handen ontsmetten met het desinfectiemiddel dat bij de ingang staat.
  • Binnen vragen we u 1,5-meter afstand te bewaren tot andere aanwezigen en de aangegeven looproute aan te houden.
  • Bij voorkeur betaalt u met uw pinpas.