Storing
In verband met technische werkzaamheden zijn onze digitale formulieren op zaterdag 13 december tussen 14.00 uur en 21.00 uur niet beschikbaar. U kunt een foutmelding verwachten bij het invullen. Onze excuses voor het ongemak.
Vermissing reisdocument
Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt of is het gestolen? Dan kunt u het volgende doen:
- u kunt de vermissing online melden via het onderstaande formulier of u komt langs bij de gemeente. Wij verwerken in de administratie dat uw paspoort/identiteitskaart vermist is. Als u naar het gemeentehuis komt, maakt u eerst een afspraak
- u vraagt direct een nieuw paspoort/identiteitskaart aan. U hoeft geen aangifte te doen bij de politie. Vindt u uw reisdocument later terug, dan bent u verplicht dit in te leveren bij de gemeente. Het document staat namelijk als vermist geregistreerd. Zo voorkomen wij fraude en misbruik
- gevonden reisdocumenten worden bij ontvangst door de gemeente vernietigd. Dit is wettelijk verplicht. U krijgt hiervan bericht.
Fraude
Vermoedt u fraude? Meldt dit direct persoonlijk bij de gemeente. Bent u slachtoffer van identiteitsfraude, neem contact op met het Centraal meldpunt Identiteitsfraude en –fouten (CMI) via (088)-900 1000