Vanwege corona maatregelen handelen wij zoveel mogelijk vragen digitaal en telefonisch af. Als gemeente werken we mee om het virus gezamenlijk onder controle te houden. Wij vragen u bij verkoudheid, hoest of koorts pas een afspraak te maken als u weer beter bent. Binnen ons stadskantoor hanteren wij de 1,5 meter-maatregel.
Paspoort, rijbewijs of omgevingsvergunning aanvragen?
Voor onze producten (zoals een rijbewijs, paspoort of vergunningen) werken wij op afspraak. U kunt hiervoor zelf online een afspraak maken of telefonisch contact met ons opnemen via 140228 of (0228) 360100.
Direct online regelen
De onderstaande producten kunt u snel zelf online regelen:
- parkeervergunning
- uittreksels persoonsgegevens uit de basisregistratie personen (BRP)
- uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand
- verhuizing doorgeven
- aangifte van geboorte
- vermissing van een reisdocument
- bewijs van Nederlander zijn
- wijziging naamgebruik
- verzoek geheimhouding persoonsgegevens
Telefonische bereikbaarheid
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur op (0228) 360 100 of 140228
Acquisitie via het telefoonnummer wordt niet op prijs gesteld. Stuur ons in plaats daarvan een e-mail (stadhuis@enkhuizen.nl).
Openingstijden stadskantoor
Ons stadskantoor is tijdens de lockdown geopend op:
- maandag t/m vrijdag van 08:30 - 12:00 uur.
Het gemeentehuis is alleen toegankelijk voor inwoners en ondernemers met een afspraak.
Bezoekadres: Hoogstraat 11, 1601 KT Enkhuizen
Postadres: Postbus 20, 1610 AA Bovenkarspel
Onze ontvangen post wordt gesorteerd en ingescand door WerkSaam (werk- en leerbedrijf voor regio Westfriesland). De gemeente ontvangt de post digitaal retour en stuurt het door naar de juiste afdeling/vakambtenaar. De fysieke poststukken worden door WerkSaam teruggebracht naar de gemeente voor opslag in het archief
Vraag stellen
Heeft u een vraag of suggestie? Laat het ons weten via het online formulier.